34
BLADET FOLKESPORT 3 - 2005
PRESSEPRISEN 2005
Kriterier og forslagsrett:
På forslag fra medlemsforeninger, regioner eller forbundsstyret kan
Norges Folkesportforbunds Pressepris tildeles lokal-, region- eller riks-
avvis som på en positiv måte viser interesse for vår virksomhet og våre
aktiviteter, så vel lokalt som nasjonalt.
Juryen vil vektlegge avisens interesse for vår egen informasjon, eller
ved å omtale våre aktiviteter og arrangement med oppsøkende jour-
nalistikk.
Hyppigheten av dekningen vil også vektlegges, og det vil bli tatt
hensyn til at det er vanskeligere å få stoff antatt i større aviser kontra
rene lokalaviser.
Forslagsfrist: 1. november 2005.
NFF er ikke ”bortskjemt” med bred omtale av sine aktiviteter/arran-
gement. Allikevel, det finnes en rekke aviser rundt omkring som følger
meget godt opp. Trekk de frem og la de konkurrere om årets
Pressepris.
MARKEDSFØRINGSPRISEN 2005
Kriterier:
Markedsføringsprisen kan tildeles medlemslag eller enkeltpersoner
som på en oppfinnsom måte, virkningsfull måte, profesjonell måte
eller på annet vis bidrar til at Norges Folkesportforbunds aktiviteter
blir profilert i massemedia.
Som kriterium benyttes også eventuell dokumentert prosentvis
økning i deltakerantallet.
Myndighet og forslagsrett:
Tildeling foretas av forbundsstyret etter forslag fra medlemmer.
Forslagsfrist: 1. november 2005.
NFF vet det innen mange av medlemslagene finnes personer som står
på og gjør en meget god innsats på dette feltet. Vis at dere setter pris
på den innsatsen de gjør, og innstill de til årets Markedsføringspris.