Turmarsjhelg på Fosen

Publisert av Espen Andresen 20/03/2014 - 09:03

Vi her ute på Fosen inviterer og ønsker vi alle nye og gamle turvandrere velkommen til å bli med på Trøndelags første ”storhelg” med turmarsj.

Jarnskjegge og-Partisanmarsjen arrangeres heller ikke i år.

Men…. vi synes ”det er for ille” at turmarsjhelga skal utebli og tar utfordringa …så…
Turmarsjgruppa ØHF BIL arrangerer de samme 4 marsjene i 2014 som i 2013(+ PV-vandring): ”Gudrunmarsjen” (todagers), ”Ørland hovedflystasjon rundt” og ”Austråttmarsjen” I tillegg ”Brekstadrunden”(PV). Marsjene har sykkelløyper samt alternative løyper for barnevogn og rullestol.

Start/mål for ALLE LØYPER er HÅRBERG SKOLE, BREKSTAD(ved hovedport Ørland h.flystasjon), hvor det er salg av forfriskninger og mulighet for overnatting i gymsal m dusj. Vi har dessverre IKKE muligheter for tilkobling av strøm til campingvogn/bobil.

”GUDRUNMARSJEN” (todagers) :
Fredag 25. april blir “Gudrunmarsjen” arrangert for 2 gang. 1. dag 5 og 10 km løyper.
Starttid: 5 km 1800-1930, 10 km 1800-1900.

Lørdag 26. april fortsetter vi med 2. dag av “Gudrunmarsjen”, 5, 10 og 15 km løyper.
Starttid 5 km, 09.00-12.00, 10 og 15 km 0900-1100. 10 og 15 km går forbi bauta og gravhaug på Opphaug, 15 km går videre om Døsvika.

”ØRLAND HOVEDFLYSTASJON RUNDT” :
Lørdags ettermiddag starter “Ørland hovedflystasjon rundt” for 21. gang. 5 km snur ved ”snu 5km-skilt”(sevklipping her), 10 km snur på Uthaug, 15 km går rundt flystasjon. Starttid: 5 og 10 km 17.00-19.00, 15 km 17.00-18.00. 15 km går gjennom Sjøgata Uthaug, forbi en av Trøndelags største gravhauger, Nøkkelhaugen, Grandefjæra (fuglereservat), to bauta på gravplasser fra 800-900 tallet sør for flyplassen og Ørland kirke fra tidlig på 1200-tallet.

”AUSTRÅTTMARSJEN” :
Søndag 27. april arrangeres ”Austråttmarsjen” for 2. gang, 5, 10 og 15 km. Starttid: 5 km: 08.00-12.00, 10 og 15 km, 08.00-10.00, Marsjen går bl.a. i den nye gangstien fra Brekstad til Fitjan, 10 km tar av og går så over til Balsnes, 15 km går til Austrått, hvorfra Norge til tider ble styrt.

NB: Denne marsjen er 2. del av FOSENTRIPPELEN.

PV-løypa Brekstadrunden: Samtidig minner vi om at PV-løypa ”Brekstadrunden”, den er tilgjengelig hele året, start/innkomst på Statoil, Brekstad, mellom kl 0800-2200.

Kontaktpersoner: Ole Lysø tel 90608143, Joar Birkelund tel 99615891 og Harald Hovde tel 41681692.

Turmarsjgruppa i ØHF-BIL