Permanente vandringer (PV) 2014

Publisert av Espen Andresen 06/01/2014 - 10:50

Permanente vandringer er et tilbud som kan benyttes av alle gjennom hele året (noen få er stengt vinterstid) De fleste av løypene er åpne “hele døgnet”, dvs. den enkelte kan gå når man selv ønsker.

Ved utgangspunktet for vandringen får man en løypebeskrivelse (med kart) som man benytter for for å finne frem på egen hånd. Løypene skal utnytte de kulturelle og naturmessige “perler” i området slik at deltakeren (“turisten”) på en enkel måte får se hva stedet har av severdigheter.

I kalenderen pr. 01.01.2014 er det registrert 97 permanente løyper på 10-12 km. De fleste har også en kortere løype på 5-6 km. Videre har enkelte permanente vandringer lagt til rette for sykkel med egne løyper. Under overskriften “OM TURMARSJ” og ved å klikke på “Permanente Vandringer” står det en nærmere redegjørelse samt kontaktinformasjon om de enkelte vandringer ved å klikke på “mer informasjon” til høyre for den enkelte PV.

Videre er det lagt til rette for å se de permanente vandringene inndelt under hver landsdel.

Norges Turmarsjforbund
Per Ivar Lanesskog