Invitasjon til Vinterens 17-mai tog og World-Cup

Publisert av Espen Andresen 11/02/2014 - 11:24

Jeg vil på vegne av Skiforeningen og seksjonen for Mobilisering og Aktivitet ønske Norges Turmarsjforbund og deres medlemmer velkommen til Holmenkollen 9. mars 2014.

Vi ønsker herved å invitere dere til vinterens 17-mai tog som gjennomføres som en del av markeringen av at det er 200 år siden grunnloven ble nedskrevet. Tradisjonene til Holmenkollrennene er lange, samtidig som at den tradisjonelle marsjen fra sentrum til Holmenkollen i kombinasjon med 17-mai toget vil være en fin og verdig markering av grunnlovsjubileet.

Dette ønsker både Skiforeningen og Stortinget å sette fokus på, og toget vil bli mest mulig likt et 17-mai tog i form av sang, musikk, bannere, flagg osv. Planen er å samles på Eidsvolls plass og gå samlet fra der ca. klokken 09.00 og ankomme Majorstuen. Deretter tar vi t-banen opp til Holmenkollen, og siste etappe går vi samlet opp fra Holmenkollen stasjon til skistadion og hoppbakken. Vi vil ankomme ca. klokken 11.45, altså før 30 km langrenn for kvinner.
Alt dette vil foregå på Holmenkollsøndagen 9 mars 2014.

Billetter til øvelsene i Holmenkollen kan fås kjøpt på www.billettservice.no, og programmet finner dere her

Ønsker dere å være med eller har spørsmål så kan dere henvende dere til Kristian Jordhøy på mail: kristian.jordhoy@gmail.com eller tlf: 97786656.

Håper dere har lyst til å bli med og mobilisere for å skape liv og røre om World Cup arrangementet i Kollen!

Håper vi sees!